top of page

אלוורה היא הכוכבת הבלתי מעורערת של הקיץ

עודכן: 26 ביולי 2023

עונת הקיץ בפתח וזאת הזדמנות מצוינת להתכונן לכל מה שהחום מביא איתו-

בשתי מילים נאמר שהצרכים בקיץ מסתכמים בקירור והרגעה

הצמח מספר אחת לטיפול מסוג זה הוא....

היא.... האלוורה!

ללא ספק האלוורה היא הכוכבת הבלתי מעורערת של הקיץ!

כשאני כותבת אלוורה אני מתכוונת לאלוורה הרפואית, אלו-ברבדנסיס- מילר והבהרה נוספת- לאלוורה ישנם שימושים רבים, תוך מחקרים התומכים בהשפעות חיוביות בבליעת מיץ/ ג'ל אלוורה, אך אליהם אני לא מתייחסת במאמר הנוכחי ומבקשת להדגיש ששימוש פנימי דורש הבנה מעמיקה או ליווי מאיש/ אשת מקצוע בתחום, מפני שצריכה פנימית עלולה גם לגרום לנזקים, אם צורכים אותה בצורה לא מדויקת.


אין עוד הרבה צמחים שעשירים בכל כך הרבה חומרים פעילים ומזינים כמו האלוורה הרפואית: ויטמינים: E,C,A, חומצות אמינו, פוליפנולים, שהם חומרים נוגדי חמצון, המסייעים לעכב התפתחות של חיידקים מסוימים, שעלולים לגרום לזיהום. כל אלו ועוד הופכים אותה לאנטי דלקתית ואנטי בקטריאלית, אנטי ויראלית ואנטי ספטית, מרגיעה עור מגורה ומעודדת ריפוי פצעים.


מתי נשתמש באלוורה? במגוון מוצרי ריפוי וקוסמטיקה- ג'ל להרגעת עקיצות, ג'ל לטיפול בכוויות, כמרכיב בתוך מסיכת חימר ירוק ובקרם-ג'ל משלים לטיפול באקנה, בג'ל לטיפול בפצעים פתוחים, מסיכת ג'ל למיצוק העור (לומדות לרקוח כזאת בקורס כישופים ורוקחות טבעית והבנות עפות עליה...).


האלוורה חברה קרובה, צומחת בקלות רבה בגינות פרטיות וציבוריות רבות בארץ, נגישה מאוד ומניחה שלרובנו יצא לחתוך עלה אלוורה ולמרוח על גבי העור.


א ב ל (1)- החומרים הנפלאים המצויים בעלה האלוורה נפלאים לפרק זמן קצר- עד 4 שעות לכל היותר, ולכן לא ניתן לשמר אותה לאורך זמן.

פתרון- האפשרויות לשימוש ישיר מן העלה הן או לזמן קצר או בהקפאה. ניתן להוציא את תוכן העלה, לטחון בבלנדר ולשמור במגשי קרח במקפיא.

פתרון נוסף, שלמעשה הנפוץ יותר בתעשיית הקוסמטיקה, הוא ליצור ג'ל בעזרת כמות גדולה של מים, חומר מעבה (ישנם חומרים מעבים טבעיים, כמו קסנטן גאם, גואר גאם, צלולוז ועוד) ואל בסיס הג'ל להוסיף תמצית אלוורה, שהיא מיצוי החומרים הפעילים באלוורה.


א ב ל (2)- האם אנחנו בטוחות שהאלוורה בה אנחנו משתמשות היא האלוורה הרפואית? האלו ברבנדסיס? ישנם מינים שונים של אלוורה, וסוקולנטים אחרים שדומים לה וחשוב מאוד להכיר ולזהות את האלוורה הרפואית, זאת שעשירה בכל הטוב.

כאן הזיהוי הוא מאוד פשוט וקל אך... עונתי 😊 הזיהוי נעשה על ידי צבע הפריחה. אלוורה רפואית מתהדרת בפריחה צהובה. כל צבע אחר הוא פשוט לא של אלוורה רפואית. עונת פריחת האלוורה היא באביב, כך שזה הזמן להתבונן סביב ולמפות- אילו שיחי אלוורה צומחים בגינת הבית, בישוב, במקומות בהם אתן נמצאות. אם המאמר הזה פוגש אתכן מחוץ לעונת הפריחה- ממליצה לנהוג במשנה זהירות ולא להשתמש באלוורה שאינה מזוהה באופן ודאי כרפואית.


אצלנו בגינה נשתלו צמחי אלוורה עוד לפני שלמדתי וידעתי מה שכתבתי מעלה, כשלמדתי את ההבדל בין אלוורה רפואית לכל השאר התאכזבתי לגלות שהאלוורה שאצלנו בגינה היא לא האלו ברבנדסיס. תודות לאמא של חברה, שהיא גם אישה יקרה בפני עצמה, יש לנו היום 2 צמחי אלוורה בגינה:


אלוורה רפואית צמח עם יתרונות רבים לקיץ
אלוורה רפואית
אלוורה נפוצה צומחת אצלנו בגינה
צמח אלוורה

מזהות מי מהן היא הרפואית?



מקווה שהמאמר תרם לכן להכיר עוד את האלוורה וחיזק את החשק ללקט אלוורה (רפואית בלבד!) ולהפיק ממנה קסמים. מוזמנות לכתוב לי איך אתן משתמשות באלוורה ואיך היא תורמת לכן?






לוגו יערת הדבש

 yaarat-hadvash יערת הדבש

יערה 0546693216

הגושרים HaGoshrim Israel 12225

© כל הזכויות שמורות ליערת הדבש 2016

 liorharsagi@gmail.com האתר נבנה ע"י ליאור הר שגיא
bottom of page